den Slöa Söndagen.

Hur kommer det sig att varje söndag alltid påminner om den förra? Man sover till sent på morgonen, men konstigt nog är man alltid trött resten av dagen ändå. Eftermiddagen och kvällen spenderar man sällan med att städa rummet, läsa på läxor eller göra någonting annat som man vet att man borde ta itu med. Ikäll är det t.ex. filmkväll med Emilia som står på schemat. Faktiskt ett mycket banbrytande söndags-beteende.. Tänkte ta en sväng till R-kiosken för att hyra någon film (som vanligen visar sig vara fruktansvärt dålig). Senast hyrde vi t.ex. en skräckfilm (skräck är nog att överdriva) där Lordi-figurerna var filmens monster. Den toppade nästan listan över världens sämsta filmer, men filmen vi såg i MO 6, fahrenheit 451, är nog fortfarande number one.

Veckoslutet har iallafall varit skönt. Vi bosatte oss bra med gänget i Lemnäs, där vi som planerat tog det riktit lugnt. Tittade bl.a. på Mamma Mia, vilket var debut för mig. Och den var faktiskt jättebra. Men vi missade dock vissa delar av filmen, då vi måste gå ner för att svalka av oss. Pappa hade ju som vanligt eldat i spisen alldeles för mycket...så övervåningen var inte långt ifrån en bastu. Jag, Emmi och Emilia pratade länge innan vi skulle somna, medan Sabina och Äl sött sovde på som små barn. Diskussionerna blev värre och värre ju senare det blev, allt från sjunkna skepp till rymden kom upp. På lördagen for girlsen hem, medan jag + familjen + Svaije blev kvar i Lemnäset. Var ju roligt att få umgås lite med systeri när hon för en gångs skull var hemma från Vasa! Men nu räcker det med jomsandet.

stay-jay sean <3

Jag är ganska dålig på att...

  • ta hand om Svaijes akvarie. Ha haft det i några månader nu och har under den tiden lyckats med att ha ihjäl 8 fiskar. Släppte (tydligen) ut bebis-fiskarna för tidigt i det stora akvariet, så sju av åtta blev uppätna. Sen var det en stackars sugfisk som även den råkade lite illa ut...Det är faktiskt inte så lätt att ta hand om ett akvarie må jag säga! Sen hade jag även sönder nån mojäng som varnar när det är för varmt i akvariet. Det är väl som Robin sa: "där kommer akvariet att gå sönder och alla fiskar kommer att dö". Men jag kan ärligt talat säga att ja faktiskt försöker göra mitt bästa.
  • hålla koll på min ekonomi.  Japp, sommarlovs-lönen är nog snart ett minne blott. Har inte ens vågat kolla på mitt konto hur det står till...Försöker undvika det in i det sista. Fattar inte vart allt har farit bara (?) Faktiskt underligt. Men snart börjar jag ju faktiskt jobba igen, så hoppeligen ska dom sista slantarna räcka tills dess...
  • ta mig tid att öva på teoriprovet. Fruktansvärt dålig passar bättre in. Borde snart börja öva riktigt ordentligt om jag vill få detdär efterlängtade körkortet någon gång...Men det blir helt enkelt inte av. Har dock planer på att börja öva varje kväll nästa vecka...får se hur det blir me det!

Nåjaa, nu får det räcka med det dåliga. Imorgon är det Lemnäs med girlsen som gäller. Vi känner att vi behöver en liten chillkväll för en gångs skull och då passar det ju bra med bastubadas, filmer och maat! Skönt ska det bli! Fastän vi (som vanligt) just hade problem att hitta en bil så att vi slipper in till Kimito skogarna, men det löste sig till slut tack vare Alexandras charm!

Nu ska jag börja dra mig mot sängen, guten Nacht


Välkommen till min nya blogg!

Japp, då har även jag fixat en alldeles egen blogg åt mig. Vet dock inte hur ofta jag kommer att uppdatera den, men ska försöka att skriva hit några rader så ofta jag hinner. Tänkte att det kan ju vara kul med en blogg dit man kan skriva precis vad man vill...speciellt när man har tråkigt är dethär ju en ypperlig sysselsättning.

Tänkte faktiskt att dethär första inlägget ska få handla om underbara takida, som jag tillsamans med en hel del vänner fick äran att se spela under veckoslutet. Vi begav oss på fredag med tåg från karis mot VASA, där allt skulle äga rum. Under den låånga resan försökte vi underhålla oss med tidningar av olika slag-allt från SOLO till biltidningar. Vi pratade också en massa onödigt, och störde antagligen resten av tågvagnen. Men man kan inte rå, efter en 5 ½ timmes resa blir man allmänt slö.

När vi nu sen äntligen anlände till Vasa, blev det stress stress. Jag, Emmi, Emilia, Sabina och Alexandra är kända för att alltid göra allting svårare än vad det egentligen är. Och det lyckades vi även med denna gång. Ingen visste var man skulle äta, var man skulle träffas eller när man skulle fara till Fontana. Till slut redde det i varje fall upp sig och lite före 10 befann vi oss alla på Fontana, där vissa blev fotade av tidningen papper, medan andra genast styrde stegen mot baren.

Som trogna takida-fans ville vi ju alla såklart stå längst fram, och där stod vi också en stund. Men mittiallt, ingen aning hur, hade någon lyckats ta våra platser, och vi stod nu på sidan. När väl takida började spela såg åtminstone jag ingenting annat än en pelare, men det gjorde ingenting. För dom spelade så grymt bra! Synd lyckades ingen av oss att få en autograf bara...

Efter spelandet fortsatte festandet på Fontana. Vissa föll, andra tappade bort narikka-lappen. Men trots små incidenter var det en mycket LYCKAD kväll. När det började kännas i fötterna att man hade dansat hela kvällen for jag och Chriso hem till hans lägenhet och sova, medan resten festade på lite till.
Nästa dag måste de stackars omenahotelli-borna bege sig hemåt med ett morgontåg, medan jag stannade kvar i Vasa tills söndagen.

We liikah.   

Där var nu det i ett nötskal, nu måste jag äta innan jag far till skolan. Ikväll är det spelkväll hos Mariela som gäller, och denna gång ska jag och Sabina vinna i HOTELL. Senast gick det inte särskilt bra...

ciao!

RSS 2.0