Ekenäs, Vasa, Paris och Åbo.

Jag kommer bli en Vasabo:D Jag slapp alltså in till Novia som socionom. Känns jätteroligt att få påbörja studielivet, och Vasa hör till en av mina favoritstäder. Men på samma gång är det synd att mina genuina vänner alla kommer vara någon annanstans. En tar mellanår och jobbar i Ekenäs, två far till Åbo och studera och en far hela vägen till Paris! Känns konstigt att vi ska vara så splittrade. Men man får helt enkelt försöka träffas så ofta som möjligt. Och hoppeligen blir det en resa till Paris nåt varv under året, om det går som planerat :) Ska först fortsätta med mina franska-studier (har läst 3 kurser i gymnasiet :p), så kanske jag sen t.om. kan säga något i France!

Men ja, lite pirrigt antar jag väl att det ska vara när man flyttar hemifrån till en ny stad, börjar en ny skola och skaffar nya vänner.Blir ett spännande år helt enkelt :D Mycket att se fram emot. Men jag kommer nog också att sakna livet i pyttelilla Ekenäs en aning.

Jag återkommer <3




RSS 2.0