Friday.

Hej alla läsare. Idag är det fredag, vilket betyder att jag bara har en vecka kvar att jobba. Lite ledsamt är det alltid att lämna mitt favvocafé, men jag saknar Vasa, min sambo och mina Pampasvänner så det börjar nog snart bli dags för mig att fara iväg.

Den här veckan har jag hunnit med en hel del. Jag har bl.a. spelat tennis med mina gamla tennispolare. Det var mycket kul. Dock har de där tenniskunskaperna börjat rosta lite. Ikväll ska vi ut och äta med flickorna, eftersom vi inte hittade någon bil att cruisa iväg till Kimitoskogarna med. Men lika kul blir det ändå! Imorgon väntar lite jobb, och sedan kanske jag beger mig mot Åbo och inkvarterar mig i Alexandras nya kämppä.
Mors!

Älskade lilla bloggen

Ich habe dir vermisst! Måste skriva ett inlägg nu, bara för din skull.
Ledigheten är över, jobbet väntar.
Snart är sommaren slut och om två veckor styr jag kosan mot Vasa.
Jag har verkligen börjat sakna den staden nu. Och studielivet.
Jag har haft en skön semester. Har hunnit med både Åbo och IKEA-besök.
Men mestadels har jag njutit i Lemnäs. Jag har t.o.m. målat. Det ni!

Till dig Miranda.

Och här kommer nu någonting som jag så länge har lovat min kära kollega, Miranda. Haha, ni ska inte undra!

Du är det finaste jag vet. Du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna,
som blommorna på marken.

Oaktiv tretusen.

Ursäkta bloggtorkan. Jag har varken haft tid eller lust att blogga under den senaste tiden. Det kommer och går det där. Men jag gör ett nytt, tappert försök nu. För er skull! Jag kan berätta att jag har haft en jättekul helg i Finlands soligaste stad. Det kändes bra att vara hemma på Skolhusgatan. Jag har saknat både Chriso och vårt lilla hem. Jag träffade också mina kära socionomer, av vilka en snart blir en kär peffanit. Vi hann med lite shopping, förfest och utgång på lördagen. Dessutom var det slumberparty hos oss, eftersom Bina och Robin båda övernattade på varsin luftmadrass. Jag tycker om att ha gäster att ta hand om!


Bibbe och Malola på förfest.








RSS 2.0