Vappen på kommande.

Och den ska firas i Vasa, eller ja...en bit utantför staden väl. Jag är inte så kunnig när det gäller Österbotten och dess städer och områden...men i vilket fall som helst så ska det bli riktigt kul! Förstås är det synd att vappen inte firas med gänget, som ifjol. Men eftersom jag kommer hem till veckoslutet, så har jag planer på att träffa så många av flickorna som möjligt på lördag efter jobbet.

Har nu varit i Vasa sedan torsdagen, och har haft det riktigt skönt här, som vanligt. När jag kom fram till Chrisos lägenhet på torsdagkväll "överraskades"  (jag hade liite hintat om det tidigare) jag av en himla fin middag som killen hade lagat. Och efterrätt och allt hade han fixat. En sådan duktig kock =) Jag har också hunnit med (lite för mycket) shopping, eftersom favoritbutiken gina tricot har öppnat i Vasa. Just nu väntar jag på att fara till min kära syster och se på Inför Eurovisionen, medan duktiga Christoffer är på jobb. Jag är ju lite av en eurovision-nörd.

Förresten har det varit ett härligt väder här uppe. En dag kunde man ligga och sola i sommarvärme, ljuuvligt. Och idag har det istället varit sådär mysigt mulet och regnat. Passligt med lite variation tycker jag.

När jag kommer hem väntar inträdesförhör-pluggas, jobb och framför allt "vi har tagit studenten". Och sommar<3

småbränd mozzarellapizza.

Råkade glömma min lunch i ugnen lite för länge, så resultatet blev en pizza med lite brända kanter. Men vad är det nu där, riktigt gott smakade den ändå.

Tänkte uppdatera lite igen...påsken spenderades mest med Chriso,Svaije + familjen i Lemnäs. Där hade vi det skönt med strålande sol och sedan bastu på kvällen. Bortsett från en middag med segt och snuskit lammkött så var det en ganska perfekt påsk. På måndagen var jag, Sabina, & Jenny till Mariela och Rasse, på en traditionell spelkväll. Jag, Säb och Jenny vann i pictionary. Jag och Sabina som aldrig brukar lyckas vinna när vi är på samma lag, tänka sig! Annars har jag inte gjort så mycket speciellt...sett på fjorton suger med Säb,Emilia och Robbeli, och sådant.
Lite slött när de flesta andra redan jobbar på för fullt, eller är på preppiskurser i Heski. Det blir inte så mycket tid för gänget att träffas då:(. Och själv jobbar jag inte så ofta ännu, vilket gör det ännu tråkigare. Men men, man ska inte gnälla. Speciellt inte över att man har så mycket ledigt. I maj börjar jag ju redan jobba mycket mera, och då kommer jag säkert att sakna dom här lediga dagarna. Och imorgon får jag ju träffa Heski-tjejen Äl, när hon kommer hem för v-slutet. Och hoppeligen kan jag och Sabina, om hon har tillfrisknat, fara till Lemnäs & chilla på lördag. Sen beger jag ju mig till Vasa nästa vecka efter lite jobbande, kul kul! Och nuu ska jag iväg med Tova på cafè!

Ska bara ladda upp en bild av oss 5 när vi var mycket mycket mindre, och knappt kände varandra :)




hejj

Imorse klockan 9 möttes jag och Alexandra på cafèet för att äta morgonmål. Det är så sköönt att inte behöva laga morgonmål själv, och sedan sitta och skvallra i en timme. Vi märkte att vi hade himla mycket att prata om, så vi bestämde att ses igen lite senare. Det här ledde till att vi snart befann oss på nästa cafè, och slurkade i oss ännu mera te. Kom då också överens om att fara på combat ikväll, och sen ha spa-night. Så det här blev en heldag med Äl, mycket skojj. Har även hunnit städa hela mitt rum idag, (t.om. dammsugit, vilket jag avskyr). Slängde dessutom in alla mina gymnasie-mappar och böcker, som blivit liggandes i rummet, in på vinden. Vilket kändes ganska bra. Nu har jag därför rum med t.ex. favoritglasen i byrån.

Ikväll kommer också min kära syster hem från Vasa. Det är alltid lika roligt att ha henne hemma...jag har märkt att jag verkligen inte trivs som enda barnet i huset. Och som pricken över i:et kommer ju Chriso ner imorgon. "Jag blir så uppspelt!" (Ett uttryck som jag och Alexandra faktiskt borde sluta med, men när det låter så bra...)

Jag skulle vilja fara och interraila lite i sommar :) måste se om det blir något av det!

Och slutligen en bild på me & Äl från sommareen.


Polar näkkileipä

är så goda att jag nästan skulle kunna äta 10 i rad. Det här kommer nog att bli ett himla onödigt inlägg, eftersom jag bara försöker sysselsätta mig med något tills Sabina ringer. Vi ska snart ut och vandra med Ems.

Igår hoppade jag in för en annan på jobb, och det var faktiskt riktigt roligt att vara där igen. Märkte att en hel del har ändrat sen i somras, så det blir att lära sig lite nya priser och bakelser. Men det ska nog gå! Fruktar dock lite sommartiderna där, eftersom det redan igår va så otroligt varmt inne i cafèet...

Förutom varmt inne i cafèet, så var det också himla varmt och skönt utomhus igår. Kunde sitta med topp och ingen tröja och sola. Härligt! Synd att det inte är lika fint idag...skulle gärna sätta mig i solstolen med musik i öronen och sex and the city-boken i famnen. Har ju faktiskt blivit lite av en bokmal. Nu när jag har mycket tid att göra ingenting, är böcker faktiskt en ganska bra sysselsättning.
Men nu tänker jag laga något lunch-aktigt, och sen blir det promenix.


RSS 2.0