Vår

Jag är alldeles för ledig. Börjar först jobba den 18de...så jag har ännu ett par veckor på mig att bara vara, vilket i längden är ganska så slött. Kom hem från Vasa igår, där jag har spenderat den senaste veckan. Hade mycket roligt där med allt pampas-festande osv. osv. Det känns faktiskt lite konstigt att vara hemma igen, och sova i min egen lilla säng.

Idag har jag ändå lyckats sysselsätta mig med en hel del: gjort små ärenden på stan, lunch med Emilia och lite slappas i solen,städat akvariet, tennis och milkshake-lagas (i en alltför stor mängd) med Sabina. Och imorgon blir det att söka efter en studentklänning.

Äntligen börjar det bli våår.

Men nu tänker jag fara och dricka te, namnam.


Det är över nu.

eller jaa, snart åtminstone! Skrivningarna sätter igång igen nästa vecka med modda essäprov, psykologi och sen hälsokunskap och finska. Sen är det över. Och då kan man höra på gyllene tiders det är över nu med gläädje. Väntar väntar! Har nästan levt på bibban de här senaste dagarna med psykologiböckerna och med Sabina som sällskap. Jag kände mig skyldig att läsa ordentligt den här sista veckan, eftersom jag inte har läst så flitigt under resten av tiden... Nåja, bättre sent än aldrig heter det ju faktiskt.

Igår var jag, Sabina och Emilia och se "Patrik 1,5". Eftersom jag alltid gillar svenska filmer så var det inte så konstigt att jag tyckte om den här också. Men som vanligt har ju vi 3 alltid sämst humor så vi tyckte att repliken "va ska han kalla er då, pappa och pippa?" var himla rolig! Tydligen tyckte inte resten av bio-människorna att just det var särskilt kul...






Uppdatering

Dags för ett nytt inlägg då igen. De två senaste veckorna har mest bestått av att umgås med Chriso och att försöka läsa lite psykologi med jämna mellanrum. Åkte dessutom upp tillsammans med Vasaborna + Robin till staden, och kom hem därifrån igår. Jag börjar mer och mer gilla Vasa. En orsak till det kan vara att där finns många av mina personliga favoriter, speciellt en viss söt herreman :). Vistelsen där förgylldes dessutom ännu mer av att Äl kom på besök. Vi fick känna oss lite utanför på fastlaskiainen, eftersom vi var 2 av de få som inte hade några halare att ha på sig, men kul hade vi det i alla fall! Alexandra fick ju dessutom äran att sova på Chrisos uppblåsbara säng, vilken hon blev stormförtjust i.

Kom som sagt hem igår, med morgontåget (urk). På kvällen kom Sabina hit på middag, film- och melodifestivaltittas. Och idag har jag:
-ätit för mycket morgonmål med Sabina och sett på djävulen bär Prada.
-läst psykka. Och märkt att jag varken har motivation eller kunskap när det gäller det ämnet...
-varit på besök till Ehrstedts.

Och nu tänker jag klä på mig pyamasen (OBS. Chriso jag skrev inte sätta på :p) och se på Gilmore girls. Imorgon väntar läsning och gymping, kämpa. Hejdåå!


RSS 2.0