ABI ABI ABI!

På torsdag var det då penkkis + abikryssning som gällde. Det var en grymt rolig dag. Klockan 7 befann sig alla abin i skolan för att ställa igång det sista. Vi hade gjort mycket kvällen före. Halv 8 var alla beredda med sina uppgifter, själv hörde jag till smink-gänget. Så när nybörjare och mellisar började anlända till skolan blev de alla sminkade en efter en. Med läppstift, kajal, ögonskugga och läppglans lite här och där i ansiktet fick de sedan se på vår abi-teater. Och tydligen gillade de vår teater för de tjöt av skratt, vilket var jättekul! Vi hade ju faktiskt jobbat hårt med den. Sedan godisutdelning och lastbils-åkning runt i stan. Mindre trevligt var det dock när en bil började följa efter våra lastbilar och kasta ärter och vattenballonger på oss...snällt. Sen en galen bussresa, fullt i stämning, till Åbo. På båtterminalen var vår skola en av de få gymnasier som fortfarande hade sina temakläder på sig, och även en av de få som var på hugget. När vi ropade abi abi abi, heyheyhey och YO YO YO fick vi nästan bara arga miner tillbaka. Höhh! Nåja, inte tystade vi ner oss för det. Hah!Sen följde en lång kryssning, med mycket mycket folk!


  


  


  

Idag har jag sovit läänge, man var ganska trött efter kryssningen. Sen har jag också varit till Elmo sport på jakt efter en mössa. Jag hittade 2 som jag tyckte om, och stod länge och funderade på vilken jag skulle ta. När jag till slut hade bestämt mig för vilken jag ville ha fick jag den för endast 8 euro, eftersom den var på 60 % rea. Fick senare ett samtal av en som jobbar i butiken, som sa att alla som arbetar där hade tagit hem en rea-mössa. Och att han hade tagit en åt sig själv och också den andra mössan som jag hade tittat på. Hittade den sen i min postlåda, tack Thomas!! Bra att känna folk som jobbar i butiker :D
Sen har jag ju också varit till Sabina och gosat med marsvinet Gunnar och Bunny, vilka Sabina har hand om i en vecka. Så sööta små djur.



NU måste jag sätta igång med packningen---imorgon väntar en lång tågresa till Lappland! Ska bli himla roligt. Ska även hinna med mat på fè med bruttorna ikväll så bäst att jag sätter igång med att göra saker. Ha ett skönt sportlov!

På tal om hänsyn:

Man tänker mycket, men hälften av det man tänker så säger man ju bara inte - perfekt citat av Miss Rönnberg.


Gammalt

Efter att ha läst liite psykologi, tyckte jag att det var dags för en paus. Jag råkade då hitta en massa gamla brev skrivna under lågstadie-tiden, andra från början av högstadiet. Hittade t.o.m några korta lappar från nybörjaråret i gymnasiet, hahaha! Grejjer man nästan helt har glömt bort kom upp igen, vääldigt skratt-framkallande! Bra att jag har sparat dem... Alltid roligt med gamla minnen ju. Och tydligen hade jag en himla massa brevvänner när jag var yngre! Här följer några blandade citat från de upphittade skriverierna:

"Nu finns det 2, kanske 3 (int 13 st mer) på min hotta-lista"

"Vem e dedä? sstam och hundvalpen?"

"X e åtminstone renlig av sej i munnen!" 

"Jag e trött, rutten och choko-sugen..."

Nu ska jag träna med Janice, efter det ett bad och sen ska jag köra iväg med Emmi & Emilia till Rönnbergs på middag!



psst

Nu är man ledig då. Jag märker redan att det kommer bli lite tråkigt det här...Det är såklart skönt att man inte måste gå till skolan, men samtidigt är det ju där som man alltid träffar alla :). Och skrivningarna närmar sig med stormsteg...imorgon MO textkompetens, och på måndag FI hörf. Urk urk! Sen blir det en liten paus igen, eller ja, läspaus. Vet nu inte hur mycket jag kommer få läst medan jag är i Ylläs, men ska försöka att göra mitt bästa.

Igår hade vi en väldigt underhållande tennisträning. Jag gillar att våra träningar inte är så allvarliga, utan man kan faktiskt ha roligt samtidigt som man spelar. Den här gången var det "köttfärs-ketchup-fenomenet" som dök upp... Haha. Men trots det lyckades jag och Sabina ändå vinna något game! Resten av kvällen spenderade jag och Sabina med att slinga mitt hår (tack Sabina), se på The sisterhood of the travelling pants 2an (som faktiskt är bra, mycket bättre än 1an) och hmm...äta. Körde sedan hem från Rönnbergs runt 11, och märkte att det är härligt att köra i Ekenäs sent på kvällen. Mötte kanske 4 bilar på vägen hem från Österby. Så med NRJ inställt på radion susade jag fram för mig själv. Ganska avkopplande.


Idag har jag inte så mycket planerat, förutom ett besök till sport 10 med Alexandra. Och efter det kommer man vara slut. hejdåå


RSS 2.0