Vasa-finlands soligaste stad.

Ja det märks idag i varje fall. Har varit jättefint väder hela dagen, men ändå känner man nog lite av höstvindarna när man är ute. Snart är det nog faktiskt dags att ta fram vantarna. Jag höll ju på att frysa händerna av mig påväg till bussen imorse. Snart är förresten livet som flitig bussresenär över. Jag hade ju turen att hitta några supertrevliga kompisar i klassen, som dessutom har bil. Alltså blir det att åka med dem till skolan när mitt månadskort är schlutt.

I helgen for jag ju hem till söder på besök. Gick på marknaden med John, Jannika, och Svaije. Och sen senare också med Sabina. Man träffade måånga bekanta ansikten, vilket  var jättekul. Marknaden är nog så mysig på nåt sätt. Jag köpte en ring och en scarf, och så smällde jag och Sabina också i oss varsin våffla, med allt för mycket grädde och sylt på. Efter det var vi nog mättare än mättast.
Hann också fara till Lemnäs med familjen, efter Emmis födelsedagsfirande. Det var verkligen en mycket lyckad och skön helg.

Idag har jag hunnit vara till stan med flickorna, och så har jag strykt lite kläder (att bo med Chriso smittar nog av sig, för jag strök nästan aldrig förut). Har dock inte haft någon ork att börja se på grupparbetet ännu. Tror jag sparar det till fredagen, då jag är helt ledig.
Vi har nog verkligen en massa arbeten på gång nu, hoho.
Men ett i taget.
Det blir nog bara att ha en lugn kväll idag, så att man är utvilad för det första sitzen imorgon. Ska skypa lite med Sabina ännu ikväll, och sen ska jag och Chriso se på någon film efter hans jobb.

Nu ska jag passa på att ladda upp lite bilder från Vasalivet. A picture says more than a thousand words juu.








storm.




I rewell center råder det nu då stormrea, och jag känner mig väldigt ekonomisk och nöjd när jag hittade en krogtopp/klänning för endast 9.95. Speciellt eftersom den tidigare hade kostat närmare 20 euro. När man nu är en fattig studerande måste man ju försöka vara lite sparsam ibland, fast bäst skulle det väl ha varit att inte ha köpt nåt överhuvudtaget. Men det är ju bara tråkigt.

Ikväll ska vi en hel bunt med flicks till Mia på tjejkväll/lustparty. Ska bli riktigt intressant och roligt :p Sen blir det väl kanske Ollis eller Fontana. Återstår att se. Och imorgon är det då min och Chrisos ettårsdag. Konstit hur snabbt det har gått <3 dagen ska firas med lite mat och mys bara :)

Den kommande veckan blir det också lär-dig-sitza-sitz för oss gulisar, och också Wasa by night. Sen blir det att packa väskan för helgen och fara hemåt. Ska gå på marknad, umgås med familjen och fira Emmi! Mycket roligt att se fram emot tycker jag :)




fy på mig

En sådan oaktiv bloggare jag har blivit! Får väl skylla på att jag inte riktigt har haft tid att blogga p.g.a allt jobbande i somras, och sen flyttandet till Vasa. Tog dessutom en evighet innan vi fick internet till lägenheten, men nu ska jag faktiskt försöka att bli lite bättre på skriveriet igen.

Bor nu alltså i Vasa i en mysig lägenhet tillsammans med käraste Chriso. Studielivet har börjat bra med back to school-party, gulisintagning och en trevlig socionomgrupp att umgås med. Har dessutom börjat läsa lite italienska tillsammans med Ika. Jättekul det också! Vet nu t.ex. att la macchina fotografica digitale betyder digikamera, medan la camera betyder rummet.

Idag är jag ledig och har storstädat riktigt ordentligt. Och ikväll kommer mamma och pappa på besök till Vasa för hegen. Alltid roligt att träffa parenteserna! Det är ju inte precis varje helg man träffar dem när man nu bor i Vasa.

Nå nu har jag ju återuppliva bloggen lite grann, ska nu ta mig en dusch och sen bege mig mot stan! Mors :)

RSS 2.0