Nu är det verkligen dags för en uppdatering.

Jag blir bara sämre och sämre på att skriva något nytt inlägg hit, men nu har jag alltså tänkt blogga lite en stund igen. Studentfirandet gick som smort. Kan inte säga annat än att det var en speciell dag. Samtidigt som det var skönt att äntligen bli student, var det också lite sorgligt. Jag antar att det är flera av årets studentkull från EG man inte kommer se på ett tag...Men det var åtminstone jätteroligt med en hel gemensam dag! Allting började alltså med dimission i bollhallen, som fortsattes av lite firas hemma. Själv fick jag superfina presenter, så tack för dem! Sen bar det av mot knipan, där vi åt middag, och sen befann jag mig resten av kvällen på vift mellan knipan-alban och alban-knipan, tills kvällen sedan avslutades med lite dansas på ettan. På hemvägen hade jag 2 halvdöda fötter, pga klackskorna. Men eftersom man har en sån urgullig Chriso som lånar ut sina skor åt en, behövde jag inte gå barfota. Sommaren började ju även bra med dundervarmt väder ett par dagar, för att sen följas av regn aallt för länge. Nåja, hoppeligen blir det sommarväder snart igen.

Just nu befinner jag mig i Vasa, sitter och väntar på att Chriso ska sluta jobba för dagen. Igår var vi på besök till Larsmo. Och jag åkte första gången båt för den här sommaren (härligt), när jag och Chriso for till familjen Wiiks villa för att grilla. Det var mycke gemyyytligt, förutom att jag var lite nervös för mitt kommande inträdesförhör, som jag skrev tidigare idag. Jag sökte till socionomutbildningen i Novia och jag hoppas verkligen att jag slipper in dit! Resultaten får man först i mitten av juli....så det är nu bara att vänta och se. Men jag håller tummarna. Annars blir det att ta till plan B (som är vadåå?). Det får man se sen antar jag, ifall man inte slipper in.

Så, nu var det slut med fantasi för den här gången. ha det så bra hörni!


RSS 2.0