Bloggtorka.

Okej, jag måste medge att jag har varit väldigt oaktiv när det gäller bloggandet. Det kan bero på att jag får spasmer med vår slöa dator här hemma, därför försöker jag undvika att göra något allt för krävande på den här datten. Har på känn att det kan gå riktigt dåligt om den blir överbelastad. Så jag tvivlar på att jag kommer att blogga så hemskt mycket under vistelsen här hemma, tyvääärr!

Nåja. Hemma i Ekenäs är jag alltså. Min första praktikvecka på dagiset är avklarad, och det har varit riktigt kul. Men man är nog riktit utmattad när man kommer hem. Men nu har jag haft tid att samla nya krafter under veckoslutet.

Fredagen spenderades hos Zweigbergs. Vi såg på min favvofilm The ugly truth och IDOL såklart. Drack lite vin och åt lite chips, hade det alltså riktigt mysigt.
På lördag körde jag, Jannika och Svaije iväg till Lemnäs där vi firade Lillajul tillsammans med mamma och pappa. På Lemnäs blir man ju alltid riktigt utvilad. Jag och Jannika lade märke till våra kreativa sidor och startade en massproduktion av julklappar. Sen plockade vi förstås fram tomtebo och åt god mat. en skön och lugn lördagkväll!

Imorgon börjar en ny praktikvecka på en ny avdelning. Roligt med lite variation! Nu bastu.

Chriso jag saknar daaaj.

Fredag!

Det har varit en händelserik vecka. Därför har jag inte heller hunnit skriva något nytt inlägg. På dagarna har jag kämpat med hemtentamen, och nu är den äntligen klar och inlämnad! På tisdagkväll hade vi lilla julfest med klassen och sen Ollis. Sista gången för det här året. Vi hade det superkul! På onsdagkväll var det glöggkväll hos Rebe och sen på torsdag "avskedskväll" innan praktiken. Idag har vi också varit på "sista måltiden" till kotipizza :p

Nu sitter jag och väntar på att mina kära vänner E & A ska komma hit med sina boys:D Ikväll ska vi till fontana och lyssna på Lorentz & M Sakarias. Blir jättekul! Och imorgon kanske Twillight 2? Sedan blir det Ekenäs och praktik i fyra veckor:)


en gammal trio<3

fina delfiner.

När jag och min syster var små, ville vi alltid att vår konstnärliga kusin skulle rita delfiner åt oss.
I skolan läste vi en gång om delfiner som hade räddat en människa från att dödas av en haj. Jag kan inte annat än älska dessa fina och kloka djur. En stor önskan är att jag någongång under en resa ska få simma me de små liven.
Så när jag igår såg ett nyhetsklipp på tv4 om den blodiga masslakten av delfiner som pågår i Japan, blev jag riktigt rörd och framför allt arg. Vad är de för människor som vill plåga de här underbara djuren? Jag förstår inte.


adventureland

Tisdagskvällen spenderades med Repsu&Edis och Bina. Vi såg på världens sämsta film- Adventureland. Ingen orkade stänga av den så vi plågades med att se den till slut.
Kvällen som inte skulle vara en Ollistisdag, ändrades ganska snabbt när jag och Bina begav oss mot Oliver's Inn efter filmtittandet. Där dansade vi tills vi blev helt swettisch, och hade det riktigt kul! Nästa tisdag är det lilla julsfest med klassen och avsked på Ollis innan vi alla far iväg på praktik.

Idag tänker jag bara njuta av min film från cdon.com.

tyvärr

så varade inte the Winterwonderland så länge här i Vasa. Så Emmi, du kan vara helt lugn. Det är knappast någon snö här sen då du kommer på visit :) Synd tycker jaag! På lördag blev jag ju så julinspirerad så jag köpte två julklappar. Hade en trevlig shoppingstund med Ika--vi gick i nästan alla butiker. Och ändå köpte jag bara ett par byxor (på rea, endast 25 €) åt mig själv. Sen for vi också till café de Paris och åt varsin varm toast. Mycket myssigt.

Annars har jag och käre C bara skaffat ännu mera vuxenpoäng hela veckoslutet :) Vi har lagat lite mat, druckit lite vin och lite glögg i tv-soffan. Men vad är nu bättre än det egentligen! På söndag var vi också på farsdags-firas till Larsmo, där vi åt massvis med tårta. Det var synd förstås att jag inte var hemma med min kära familj och firade min älsklingspappa. Men om två veckor är jag ju hemma på praktik i Ekenäs, så då blir det lite qualitytime med familjen och andra Ekenäsbor! Men jag måste ju komma upp till Vasa med jämna mellanrum, och se till att Chriso har det bra här uppe:)

Tack för mig, nu ska jag ta itu med hemtentamen

man blir ju så glad!

Vaknade redan 9.00 imorse och när jag tittade ut genom fönstret såg jag snö. Jag tycker om jul och allt som har med vintern att göra:) Så sitter nu och lyssnar på julmusik, hih. Tänkte småningom dra mig mot stan med min nya sköna mössa och mina varma vantar. Hoppas snön håller i sig!


utsikten imorse


bonjour

blev så överraskad när telefonen ringde tidigare idag och det stod "Äl ringer". Har inte talat i telefon med Alexandra sen hon for till Paris, så jag blev ju förstås glad! Vi kunde inte prata så länge (annars skulle vi ha blivit ruinerade) men iaf en liten stund :)

Idag blir det ingen italienska för min del. Delvis för att Ika inte kan komma (och det är otroligt tråkigt att sitta utan sällskap där) och dessutom ska vi ha förfest hos Jennou Bee (Jenny Bergman) innan Halarkramen-eftersläppet på Fontana. Ska bli riktigt kul att få sätta på sig sin halare och bekväma skor för en gångs skull!

19 år.

Då har alltså livet som 19-åring börjat!
Först firade jag födelsedagen med halloweenmiddag hemma i Ekenäs med nära och kära. Jag hann även med att träffa mina små vänner från söder, vilket var jätteroligt! Några av oss for också vidare till Affes på lördag där vi dansade på hela natten lång.

Själva riktiga födelsedagen firades i Vasa och började med morgonsång och frukost på sängen av älsklingen, och förstås paketöppnas. Har fått jättejättefina presenter, så jag tackar så mycket för dem! Blev ju också glad när mamma och pappa ringde tidigt på morgonkvisten och sjöng för mig. Mycket fint, hih. Jag undrar om det bara är i vår familj som vi sjunger "Vem ska vara glad idag, det ska duuu, vem har födelsedag idag, det har duuu, och lycka till på födelsedan nu ropar allihop hurra. Det è din födelseda ida hurra huuurraaa, osv." på födelsedagar? Istället för den traditionella har den äran idag :). Nåja. På kvällen satte jag mina matlagningskunskaper på prov och kockade ihop två pajer. Var lite orolig att något skulle gå snett i matlagningen och att jag inte skulle ha nåt att bjuda gästerna på, men pajerna visade sig bli helt goda. Fick höra ännu mera sjungas då jag öppnade dörren och Bina, Rebe, Sarah och Jenny stod där och galade på för fullt :p Det blev en lång kväll med mycket ätas, skrattas och skvallras!
Så jag kan inte säga annat än att jag har haft en perfekt 19-års dag :)


RSS 2.0