Det känns som igår.

En födel med att ha en blogg är att man alltid kan läsa gamla inlägg och blicka tillbaka i tiden:

Jag är ganska dålig på att...

  • ta hand om Svaijes akvarie. Har haft det i några månader nu och har under den tiden lyckats med att ha ihjäl 8 fiskar. Släppte (tydligen) ut bebis-fiskarna för tidigt i det stora akvariet, så sju av åtta blev uppätna. Sen var det en stackars sugfisk som även den råkade lite illa ut...Det är faktiskt inte så lätt att ta hand om ett akvarie må jag säga! Sen hade jag även sönder nån mojäng som varnar när det är för varmt i akvariet. Det är väl som Robin sa: "där kommer akvariet att gå sönder och alla fiskar kommer att dö". Men jag kan ärligt talat säga att ja faktiskt försöker göra mitt bästa. (November 2008)

Idag har varit en lååång dag. På studiehandledningen var jag och Sabina så trötta och hungriga så vi drabbades av sällsynt dålig humor. Vi lyssnade inte alls på vad gästen hade att säga om bl.a. studielån. Och när Sabina mittiallt viskar " Har hon en RADIOANTENN som peksticka?!" får man ju svårt att hålla sig för skratt. Haha. Men det såg faktiskt ut som en radioantenn, en såndär kort silvrig grejj var det iaf, tydligen nån ny version av den traditionella pekstickan. (Januari 2009)


Igår var jag, Sabina och Emilia och se "Patrik 1,5". Eftersom jag alltid gillar svenska filmer så var det inte så konstigt att jag tyckte om den här också. Men som vanligt har ju vi 3 alltid sämst humor så vi tyckte att repliken "va ska han kalla er då, pappa och pippa?" var himla rolig! Tydligen tyckte inte resten av bio-människorna att just det var särskilt kul...(Mars 2009)

Just nu befinner jag mig i Vasa, sitter och väntar på att Chriso ska sluta jobba för dagen. Igår var vi på besök till Larsmo. Och jag åkte första gången båt för den här sommaren (härligt), när jag och Chriso for till familjen Wiiks villa för att grilla. Det var mycket gemyyytligt, förutom att jag var lite nervös för mitt kommande inträdesförhör, som jag skrev tidigare idag. Jag sökte till socionomutbildningen i Novia och jag hoppas verkligen att jag slipper in dit! Resultaten får man först i mitten av juli....så det är nu bara att vänta och se. Men jag håller tummarna. Annars blir det att ta till plan B (som är vadåå?). Det får man se sen antar jag, ifall man inte slipper in. (Juni 2009)






Jag vill resa.

Jag har suttit och tittat igenom Parisbilderna, och nu bjuder jag på några mindre lyckade bilder därifrån.
Såna som man blir fnissig av.















Was ist passiert?

Jag har lite glömt bort bloggen, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Undrar om mina få läsare ens finns kvar mera? Hoppas!

Idag är det fredag och jag är ledig! Sitter just nu och dricker en kopp kaffe. Snart ska jag ta itu med andra delen av inlämningsuppgiften i specialpedagogik. Sedan väntar lunch i grannhuset, Pedagogiska fakulteten. Fredagskvällen kommer att firas med Chrisos familj i Larsmo. Det är alltid lika mysigt att vara där. Imorgon väntar det traditionella lördagsbesöket till city. Och drinkblandarkväll.

Auf wiedersehen! Kanske jag borde börja läsa tyska igen, höhö.






Tentläsning pågår...

Min indiska kopp fylld med 'viisasten tee' (mycket passande tesort),
pistagenötter och vårdens grunder.
Så ser det ut för stunden.



Oj vad jag är bra på att

hitta på andra saker att göra, när jag egentligen borde läsa på tent. Jag har ändrat om i köksskåpen, läst bloggar och druckit kaffe. Men tenten är först på fredag, så no stress. Dessutom har jag redan fått en powerpoint-presentation fixad tillsammans med Rebecca idag. En liten, liten paus från skolan är helt enkelt berättigad.

Igår var jag och Bina till simhallen. Vi simmade väldigt lite, men satt desto längre i bastun. Som vanligt! Senare på kvällen lagade vi varma smörgåsar hos mig. Då fick vi även sällskap av Emilia. En riktigt skön vardagskväll må jag säga.



Lyx.

Såhär lyxigt började jag min tisdag.


Tack Alexandra att du fräschade upp mitt minne när det gäller plättar till frukost.

Dock saknade jag sällskap av min kära sambo vid matbordet. Han stack iväg till Seinäjoki klockan sju imorse. Så jag fick nöja mig med Vasabladet och förstås snorkfröken. Nu ska jag ta tag i en svenskauppgift och sen blir det skolan. Ha en fin dag allihopa!

Ett veckoslut förbi.

Det har varit ett roligt veckoslut. På fredagen bänkade jag, Bina och Rebecca oss i soffan framför IDOL. Vi åt lite fredagsgodis och hade det bra. På lördagen var det förfest hos Emilia och Rasse som gällde. Samt en hemskt rolig cykeltur in till centrum och en helkväll på SKY. Här kommer en (charmig) bild på gänget som spenderade lördagen ihop:






Äntligen fredag!

Detta har varit en tung vecka, med långa dagar och dessutom två tenter.
Kom just hem från skolan och NU kan man börja fira veckoslutet.
Dock har jag drabbats av en liten förkylning, som jag försöker bota med stora mängder te och eucalyptustabletter. Men trots det är det ändå FREDAG.



Bjuder på en glad Parisisk bild fredagen till ära.





RSS 2.0