Zur Schule gehen.


Måndag. Skola. Hem. Tentläsning. Så ser schemat ut för idag! Men solen skiner
i varje fall.

Update.

Här kommer ett litet livstecken från mig!
För tillfället befinner jag och sambon oss hos Robin. Vi ska se på Pirates of the Caribbean och äta glass.
För övrigt har jag rensat hundratals kantareller och åkt hundratals kilometer idag. Min söndag i ett nötskal.


Monday.

Veckan har börjat bra, fastän måndagen inte brukar vara en favorit.
Idag har jag hunnit med en riktig storstädning i lägenheten, vilket sannerligen behövdes. Jag har också inhandlat nya, söta strumpor och en fin kalender samt varit på cirkelträning med Emilia. Till kvällsmål (märk kvällsmål, inte middag Chriso) har jag och sambon ätit plättar-jag blev lite inspirerad under Åbovistelsen. Och som en fin avslutning på dagen fick jag besök av Bina. Vi poppade popcorn, såg på Halv 8 hos mig, pimpade hennes blogg och babblade mycket.
Nu säger jag tack och godnatt till denna måndag.


Cykelkorgen.

Jag skulle bara säga att det skall bli en riktig fröjd att cykla iväg och handla med min nya, fina cykelkorg.


Lördag,söndag

Jag har haft en fin lördag i Åbo hos fröken Rehn. Jag har lyssnat på Alexandras storyn och skrattat så mycket att käkarna börjat värka. Jag har ätit god mat och vandrat genom ösregn. Och druckit en strawberry margherita på Poro. Och ätit plättar med blåbär till brunch. Det har varit bra!



Och idag firar förresten jag och min Chriso två år. Jag har fått röda rosor och en cykelkorg.





Det blev en cruise till Salo.

Jag kan ju börja med att säga att Emmi verkligen beskriver andra skedet briljant i sin blogg. Jag vet dock inte hur man fixar hit en länk i inlägget, och jag orkar heller inte ta reda på det just nu. Men nere i vänstra hörnet på min blogg hittar ni Emilie. Check it out!

Det var i varje fall på hemvägen från halkbanan som allting gick åt skogen. Jag, Emmi och Ida-Sofie blev efter alla andra eftersom vi ville göra ett hastigt WC-besök innan hemfärden. Och då for alla andra iväg, inklusive bilskolelärarna som tyckte att 'vi nog hittar hem själva'. Nåja, vi körde en bit och vid en bensinstation tappade vi Ida-Sofie och sedan var det bara jag, Emmi, min GPS och ösregnet. Och då menar jag ösregnet. Man såg verkligen inte ett dugg på motorvägen. När det väl hade slutat regna märkte jag att Emmi inte var bakom mig mera. Och att GPS:en tydligen hade slutat fungera. Och då insåg jag att jag nog hade missat avfarten till Hangö och var påväg mot Åbo. "Jag kommer aldrig hem" var min första tanke. Då kände jag att det nog var dags att ringa min kära pappa. Han lugnade ner mig och sade att det bara var att köra vidare på motorvägen tills det kom en avfart till Salo. Vilket jag (lätt panikslagen) gjorde. Lyckades hitta in till Salo och köra genom staden i rusningstrafik. Slutligen hittade jag skyltar med TAMMISAARI på och ungefär i samma veva började GPS:en fungera igen. Hallelujah tänkte jag när jag slutligen hittade ut från Salo och körde ut på rakan mot Ekenäs. Och hem kom jag, alldeles själv. Och jag som aldrig har kört på en motorväg eller i Salo förut. Lite stolt är jag faktiskt!

En bild på Emmi och mig från Tyskland-Polen resan.

Då tappade vi båda bort oss i Krakow, Polen.

Men det löste sig det med.


Ingen Ollistisdag.

Tyvärr blir det inget Ollisbesök för mig ikväll, eftersom väckarklockan kommer att gå igång klockan fem imorgon bitti. Orsaken till detta är att jag ska hoppa på 05.53 tåget till Ekenäs imorgon. Andra skedet väntar. Och jag är väldigt nervös. Hoppas att det går bra och att jag inte tappar bort mig på vägen till halkbanan. Håll tummarna för mig!


Annat jag skall hinna med i söder är jobb och qualitytime med mamma, pappa och Emma. Jag ska också träffa några andra små Västnylänningar och troligtvis hälsa på min fransyska i Åbo.

Men nu tänker jag laga lite kvällsmål, tända några ljus, se på Halv 8 hos mig och vänta på att sambon ska komma hem.


lördag

Fruktsallad till morgonmål.
Powerwalk runt staden.
Långa telefonsamtal.
God mat tillsammans med sambon.
Ett glas rött.
Äppelpaj
.
Hemmakväll hos John.


Välkommen veckoslut.

Denna lediga fredag har jag vaknat till frukost på sängen, läst tidningen tillsammans med sambon, fått ett fint paket från Sverige genom postluckan, haft morgongymnastik, vandrat omkring på stan samt agerat shoppingassistent.

Ikväll blir det middag på någon restaurang med Chrisos föräldrar. Ha en trevlig fredag!


Värt att nämnas

  • idag börjar Idol igen, vilket skall firas hos Rebecca med ett glas vin
  • på fredag kommer jag att vara i samma stad som Erik Grönwall
  • idag har jag lärt mig hur man fäster en mitella

Köttsoppssöndag.

Idag ska jag leka hemmafru. Jag ska försöka tillreda en någorlunda god köttsoppa (jag och Chriso har bestämt att vi ska äta lite mer ekonomisk mat i år) och så ska jag även laga scones med min kära syster senare ikvälll. Vuxenpoäng tretusen.

Igår hade vi som sagt en liten tjejkväll här hos mig. Vi såg på världens fånigaste film, 'Linas kvällsbok'. Vet inte hur många gånger jag har sett den filmen. Jag och Sabina toppar nog utan tvekan listan. Men den är ju nog så söt på sitt eget lilla vis. Efter filmen bestämde jag och Bina oss för att bege oss till Fontana, vi hade ju ändå gratis biljetter. I kön lekte vi spioner, vilket var hemskt roligt. Chriso och hans boys stod ca. 5 meter framför oss i kön, och de visste inte att vi var påväg ut. Chriso blev nog lite överraskad sen när vi möttes inne på Fontana. Hihi. Bina och jag kan vara riktiga lurifaxar ibland.

Dessutom har jag ett litet inredningstips till alla som vill pimpa sitt hem lite grann. Köp korgar! Jättepraktiska och fina att förvara saker i. Igår fyndade jag tre stycken för åtta euro i Citymarket.




Godmorgon världen.

Idag är det lördag. Och dagen ska spenderas bland lådor och möbler-jag ska nämligen hjälpa till med Robins flyttande. Ikväll blir det också en liten chillkväll med flickorna. Kanske vi tar och ser Sex and the City 2:an? Vi får se.


Såhär såg det ut för ett år sedan då jag och Chriso höll på att flytta.

Detta har hänt under den senaste tiden.

Till att börja med måste jag ju nämna min lilla åktur i en limousin tillsammans med mina kära medarbetare.


Carl de mumma gänget poserar gärna framför limousinen

Jag har även anlänt till Vasa och till min fina sambo. Och påbörjat studierna tillsammans med mina
kära vänner. Och nu ska bloggandet bli en rutin i vardagen, I promise.





RSS 2.0