Smeknamn.

Smeknamn är egentligen ganska roliga. Personligen har jag cirkalisa 107 smeknamn.
Durtte, Dörtt, Matildur, Tildur, MJ, Malola, Tudor är några fina exempel.

Idag har jag lunchat på café Matilda, anmält mig till andra skede (hyj), shoppat en ynka liten skjorta samt fallit för Gossip Girl.

Gårdagen och dagen.


drinkigt hos Alexandra


härligt strandliv vid Lappvik (trots molnen)

Mycket planer.

Just nu är det så mycket program på agendan att jag hinner nästan inte riktigt med. Men det är väl det sommarlovet går ut på! Igår var jag på Raseborgs sommarteater med min kära mamma. Ganska roligt att vara lite kulturell ibland. Det är bara jag och min mamma som uppskattar sådant i vår familj. Årets pjäs var Robin Hood. Och den var verkligen sevärd må jag säga. Är även lite stolt över att jag lyckades köra hem från Snappertuna, då det var hundratals bilar på parkeringen och alla skulle hem på samma gång. Duktigt Matilda.

Idag blir det jobb och efter det kalas hos Zweigbergs- grattis Svaije! Samt kvällsmöte med Aalexandraaaa! Imorgon kanske tjejkväll och på lördag traditionell drinkkväll hos syskonen Rehn. Så att så!

Armbandet.

Jag blev inspirerad av Sabinas armband en dag, så nu har jag beställt ett likadant från Unicef.
Det känns bra!


Uppdatering.

Här är jag igen! Veckoslutet var underbart. Man hinner verkligen njuta av sommaren på villan i Larsmo. Kort sagt har vi simmat, badat bastu, solat, ätit gott, druckit gott, haft givande diskussioner och varit ut på sjön. Och så får jag inte glömma att nämna mitt Närpesbesök! Vi vek in via Bina på vägen hem till Ekenäs, och det var så kul såå att träffa henne igen! Tack Bina för kafferepet! Jag saknar verkligen alla mina Vasaflickor, tur att vi ses snart.

Ikväll har jag och Chriso varit ut och äta med några från mitt jobbgäng. Det hör till, och det är alltid lika roligt. Och så var vi på kvällsbesök till Ainas och hennes sambos fina lya i gamla stan. Man blev nästan lite avis!


Vad jag har gjort under de senaste dagarna:

  • ätit en god wook à la Alexandra
  • sett halva Titanicfilmen
  • ätit gott kvällsmål hos Lindboms
  • tagit ett kvällsdopp
  • haft ett fint samtal med min Närpesflicka (och märkt att jag verkligen saknar både henne och hennes dialekt)
  • jobbat
  • haft varmt
  • sökt efter Ainas nycklar bland kaffesump och skräp (ganska underhållande)
  • packat en väska till Larsmo
  • m.m.
Imorgon tar jag tåget till Karleby. Jag har aldrig åkt tåg dit förut, men världsvan som man är så ska det väl gå bra. Om det är någon som är bra på att åka tåg, så är det nog jag. Inte för att skryta. Veckoslutet kommer att spenderas i Larsmo bland kobbar och skär. Inte mig emot!



Det här med att cykla.

Man ska verkligen inte underskatta glädjen i att cykla. När jag tog mig hem från Österby nu runt midnatt, såg hela staden från broarna och för första gången på länge hade det ganska svalt och skönt, kändes allting finemang. Så tips till er alla som håller på att få spasmer i den här hettan-ge er ut i natten med cykeln som sällskap.



Lång cykeltur.

Nu hoppar jag på cykeln mot Österby. Alexandra har liksom FF så jag kommer att spendera kvällen hos henne. Vi ska förstås dricka en kopp te. Det gör vi alltid. Ibland med risglass och havrekex i. Ha en bra kväll!


Morning sunshines.

Låt mig avslöja något otroligt. Jag steg upp kl. 08.00 imorse, fastän jag börjar jobba först kl. 12.00. Känn på den ni! Stödjande flickvän som jag är, höll jag pojkvännen sällskap medan han åt morgonmål och vinkade sedan av honom då han startade mot Vasa. Tur att vi inte behöver vara utan varandra så länge nu mera! Vår sommarplanering har gått riktigt bra måste jag säga.

Veckoslutet har i varje fall varit mycket lyckat. På lördag samlades som sagt ett ganska stort gäng här på förfest. Vissa for dock vidare till Hangö och andra stannade i Ekenäs efter förfesten, vilket ju var lite synd. För mig blev det Ekenäs och ettan. Där var väl kanske inte sådär jättelivat, jag antar att majoriteten hade styrt kosan mot Hangö och regattan. Men vi som var på ettan hade roligt ändå! Sedan vandrade vi hemåt på de folktomma gatorna och sjöng 'Jag trivs bäst i öppna landskap', 'Känn ingen sorg för mig Göteborg' m.fl. Kändes lite som om vi ägde världen, i varje fall staden, för en sekund.


Antalet stolar får säga sitt.
(Ni som undrar- jag har pappas skor på p.g.a. glassplitter på golvet).



Igår var det kalas som gällde och även lite strandslappas med familjen Wiik. Lille Rasmus tyckte att min telefon var hemskt kul, vilket resulterade i ett lite konstigt meddelande åt Emmi som blev smått förvånad. Hihi, det var skoj!


Nu blir det solstolen för mig. Undrar om man blir brun den här tiden på dygnet.

Lördagkväll.

Sitter just nu på terrassen med bästa Robin. Vi väntar på att resten av gänget ska anlända- närmare bestämt Chriso, Emmi, Timo, Sabina, Alexandra, Tova, Jannica, Emilia och Rasse. Vi ska ha en liten förfest här innan vi beger oss mot staden och Number One. Blir verkligen en kul kväll! Ha det bra ni med aalla läsare.



Prinsessigt.

Onsdagens prinsessparty var förresten mycket lyckat. Alla var vi fint klädda i klänningar, klackskor och tiaror. Det var en tid sedan man sist gick klädd så. Tack Sabina för ett fint kalas!


Ett gäng vimsiga prinsessor.

Klädkris.

Jag har sökt och sökt, men tyvärr har jag ingenting prinsessaktigt i min garderob. Så jag måste nog köpa något nytt att ha på mig till prinsesspartyt ikväll. Så synd, så synd. Höhö.

Kaffeboost.

Det kan tära lite på krafterna det här med morgonturer. Men för tillfället föredrar jag en kopp kaffe framför en tupplur. Annars kan jag aldrig somna sen ikväll. Idag ska jag träffa en av kusinerna och sedan hänga på terrassen med min favoritfransyska. Hoppas bara att det inte börjar regna tills dess.
Nu ska jag dock göra ett prinsessigt kort till morgondagens prinsesspaaarty! (Sabina det kan hända att jag lite tjuvkikade på de fina tårtdekorationerna idag i bageriet, hoppas du förlåter mig!)






Halloj alla mina kära läsare.

Veckoslutet är förbi än en gång. Det här är vad jag har gjort:

På fredagkväll satt jag en stund på Alban med en smaskig tranbärsgin. På min lediga lördag köpte jag presenter och jordgubbar i stan och stekte på Knipans strand. På lördagkväll åt jag grillbiff, sallad och majs på Lemnäs terrassen, tog ett kvällsdopp och såg på solnedgången. På söndag tog jag ett morgondopp i Lemnäs. Sedan åkte jag båt till Kasnäs där jag åt lunch och efter det åkte jag vidare till en holme. Där både solade och simmade jag samt blev pussad av ett fint svart får. Och så åkte jag tillbaka till Lemnäs och efter det till Ekenäs. Och nu sitter jag här, redo för ett Sex and the City avsnitt och en kopp te.

P.S Jag har varit i gott sällskap under hela veckoslutet!


Info!

På söndag kommer denna härliga tjej (vänster på bilden) tillbaka till landet igen.





RSS 2.0