En måndag.

Efter cirklisen promenerade jag till min fina syster. Här har vi ätit tortillas, badat bastu och smetat brun ansiktsmask i ansiktet. Snacka om vardagslyx. Behövdes verkligen efter en lång skoldag och en underkänd rapport.


Världens finaste Emma


du måste bli bra

Lite försenat.

Lördagen var mycket kul! För-förfest här och sedan gick vi över till grannarna och efter det till Fontana.
Jag bjuder på några bilder som jag, Jannika och Ika tog här i början av kvällen:





Och på söndag var det ju också farsdag. Tyvärr kunde jag inte fira min egen pappa hemma i Ekenäs, men han vet nog att han är världens bästa pappa ändå!

Rullgardin efterlyses.

Hur kan det vara så svårt att hitta en rullgardin som är 160 cm bred? Jag och Chriso skulle verkligen behöva en till vårt sovrum. Solen lyser alltid rakt in i ansiktet på en om mornarna, vilket kanske bara är positivt den här tiden på året men INTE på sommaren. Dessutom är vår nuvarande gardin väldigt mycket i vägen, i och med att vi har flyttat sängen mot fönstret. Vi är alltså i akut behöv av en rullgardin. Dock har vi sökt igenom HELA staden, utan resultat. Det finns bara 100, 120, 140 och 180s rullgardiner. Nu har det gått så långt att vi t.o.m. har börjat fundera på att köra till Tammerfors Ikea efter en. För där vet vi att det finns en passande!



"Hee hee hee, today I'm happy. It is a good day to be alive".

Jag har en kopp som man blir glad av. Hur många har det? Varje morgon när jag dricker mitt kaffe och ser den där texten kommer jag att bli på gott humör. Tack Emilia och Rasse! Och tack alla ni andra som på ett eller annat sätt uppvaktade mig på min födelsedag-you made my day!

Nu ska jag bege mig ut i regnet med Bina som promenixsällskap. Sen tänker jag dricka lite glögg och gå och lägga mig tidigt. Att partaja tar på! Kram till er alla.


Våra hembakade partymuffins. Ibland förvånar man sig själv.


Ingen tonåring mera.

Idag lämnar jag tonårstiden och kliver över tröskeln till vuxenlivet.
Hittills har jag haft en ypperlig dag. Vaknade till sambons ljuva morgonstämma klockan 7 imorse. Började dagen med morgonmål på sängen och paketöppnande. Inte så pjåkig start på dagen. Tack älskling!

I skolan blev jag även uppvaktad av Rebecca, Sarah och Jenny. Måste säga att de är duktiga lurifaxar! Jag satt med min kaffe i matsalen medan 'de for på WC:n'. Och så vips kommer de in med en god kladdkaka, med ett rosa ljus och ett gräddhjärta på. Och de sjöng till och med. Jag blev nästan lite rörd, så fint var det. Tack, tack kära ni!




RSS 2.0