Dag tre-mina föräldrar.

Jag har världens bästa föräldrar, som alltid, alltid ställer upp för mig. Det är ingen skillnad vad jag skulle få för mig att göra, så vet jag att de alltid skulle vara där för mig och att de alltid kommer att älska mig.
Här är de, min kära mamma och min kära pappa.

Min mamma, Brita, är en mycket varm och levnadsglad kvinna. Hon älskar allt som har med inredning att göra, vilket syns i vårt lilla hem. Mamma tycker om att gå lite i butiker, och hon har alltid fina kläder på sig. Utom på kvällarna och på veckosluten, för då är det oftast myskläder som gäller. Mamma tycker om att ta varma bad, att röra på sig, att läsa Lantliv och att äta goda middagar med nära och kära. Hon tycker också om att resa, men ändå trivs hon allra, allra bäst hemma. Mamma jobbar som lärare i lågstadiet och är mycket kreativ. Hon hittar lätt på ett julfestprogram till sina klasser, stickar yllesockor och spelar piano. Mamma tycker mest om när hela familjen är samlad i Lemnäs.

Min pappa, Börje, är en mycket härlig och ödmjuk man. Min pappa är också lärare, men i högstadiet, och jag slår vad om att han är en av elevernas favoritlärare. Min pappa är en mycket humoristisk man, som skämtar med allt och alla. Han är även mycket god och rättvis, och har aldrig några fördomar. Min pappa tycker mest om att hugga skog i Lemnäs, att fiska, att bada badibunka, att skida slalom och att lyssna på fin musik. Han trivs bäst där det är lugn och ro och där det är vackert. Min pappa älskar även att resa, och hans favoritresemål är helt klart Alperna och Grekland. Min pappa har många talanger, bl.a. är han en mästare på att planera och att bygga charmiga små byggnader (såsom bastun och 'iglon' i Lemnäs) och att spela piano utan noter. Min pappa tycker, precis som mamma, mest om när hela familjen är samlad i Lemnäs.


I love you!

Kommentarer
Postat av: mamma

nämen,man blir ju riktigt rörd!

2010-12-07 @ 19:19:30
Postat av: Janice

Precis så e dom. hihihihi, fast vår far e inte riktit normaaal. På ett bra sätt!

2010-12-08 @ 20:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0